Op werkdagen vanaf 08.00 uur 's ochtends tot 17.00 uur 's middags kunt u ons in geval van spoed bereiken via ons algemene nummer (0512) 30 12 02 (keuze 1 spoed) of via de speciale spoedlijn (0512) 30 09 06
Klachtenregeling
Een goed contact met uw huisarts is heel belangrijk. Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over hun huisarts. Het kan echter zijn dat u niet tevreden bent over uw huisarts of een andere medewerker van de praktijk. Bijvoorbeeld omdat:
- Uw huisarts niet de zorg biedt die u verwacht;
- uw huisarts weigert om medicijnen voor te schrijven of een behandeling te doen;
- uw huisarts geen doorverwijzing wil geven, bijvoorbeeld naar een specialist of een fysiotherapeut;
- uw huisarts een verkeerde diagnose heeft gesteld;
- uw huisarts of een andere medewerker onbeleefd is;
- de assistente u niet door wil verbinden met de huisarts;
- uw huisarts geen informatie wil geven over derden, bijvoorbeeld over uw familielid.
Wkkgz
De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). In het kader van de verplichtingen die voortvloeien uit deze wet zijn wij o.a. aangesloten bij de Stichting Klachten en geschillen Eerstelijnszorg (SKGE).
Hieronder geven wij aan wat u met uw onvrede of klacht kunt doen en wat de rol is van de (klachtenfunctionaris van) SKGE.
Bespreken
Bespreek uw klacht eerst met de huisarts zelf.
Veel mensen vinden het lastig om te klagen, maar uw huisarts stelt het prijs om het te horen als een patiënt niet tevreden is. Als uw huisarts weet wat er mis gaat, kan hij of zij ervoor zorgen dat het in de toekomst beter gaat. Zo kan de zorg verbeteren, voor uzelf maar ook voor anderen.
In het gesprek legt u uit waar u ontevreden over bent. Als het beleid van de huisarts wel correct was, kan hij of zij u uitleggen waarom hij of zij zo handelde. En als de huisarts een fout heeft gemaakt, kunt u samen zoeken naar een oplossing.
Misschien vindt u het moeilijk om hier met uw huisarts over te praten; dan kunt u iemand meenemen naar het gesprek. Ook ontevredenheid over de assistentie, praktijkondersteuner, waarnemend huisarts of de huisartsenpost kunt u met de huisarts bespreken.
Klachtenfunctionaris
Heeft u een klacht over uw huisarts en heeft een gesprek niet tot een oplossing geleid of wilt u uw klacht niet met ons bespreken? Dan kunt u hieronder uw klacht indienen bij de SKGE.
Uw klacht wordt in behandeling genomen door een onafhankelijke klachtenfunctionaris van SKGE. Deze zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
Ingeval van klachten over de verstrekking van hulpmiddelen door apotheekhoudende huisartsenpraktijk De Valom kunt u contact opnemen met de SEMH.
Stichting Erkenningsregeling voor leveranciers van Medische hulpmiddelen (SEMH)
Postbus 526
2400 AM Alphen aan den Rijn
Telefoon (0172) 41814
www.semh.info
Als de bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet is geslaagd, kunt u besluiten uw klacht in te dienen bij de geschilleninstantie Stichting Klachten en geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
Telefoon 088 022 91 00
www.skge.nl
Feedback; geen klacht, wel iets melden
Wij, medewerkers van huisartsenpraktijk De Valom, proberen ons werk zo professioneel mogelijk te doen. Daarbij stellen wij uw mening zeer op prijs. Wij hopen dat u ons op de hoogte brengt als u op- of aanmerkingen of suggesties heeft. Want uw mening helpt ons om ons werk goed te blijven doen en, als dat nodig is, te verbeteren.
Wilt u iets aan ons kwijt, dan kunt u daarvoor het feedbackformulier gebruiken.
Klacht indienen
In het kader van de verplichtingen die voortvloeien uit de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) zijn wij aangesloten bij de Stichting Klachten en geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
Telefoon 088 022 91 00
Wij maken bij de behandeling van uw klacht tevens gebruik van de diensten van de onafhankelijke klachtenfunctionaris van SKGE.
Op Thuisarts.nl vindt u informatie over ziekte en gezondheid. Medische informatie van uw huisarts voor thuis. Betrouwbaar, onafhankelijk en zonder reclame.
Mede dankzij onze deelname krijgen kinderen die opgenomen of behandeld worden in dit ziekenhuis gratis Het Beterboek van Bureau Méteau uitgereikt!